Saturday, November 07, 2009

Roti Beku


berseri lagi menyeri macam nampak cik minachi tengah jual kain sari . saja nak cerita . aku da lama ta baca komik . macam gian pulak . dapat baca tergelak terbahak bahak . nenek tuh tengok aku ketawa . dia pun ketawa sehingga dia ta perasan yang gigi palsu dia terkeluar . adakah aku ada penyakit berjangkit sampaikan nenek tuh pun turut berjangkit tengok aku ketawa yang tiada kesopanan nya lagi ? alamak ! malu la saya macam nih nek .
dulu 1st time aku bace komik aku teros gian . ta beli tercari cari . tanya sini tanya sana . simpan duit . ikat perut dengan tali rapia . biasalah . aku orang susah . kais pagi makan kfc , kais petang makan mcd .
masa nih aku budak budak lagi . zaman sekolah rendah . dulu rajin beli utopia dengan klik . lagi ? aku lupa da lupa . dulu ta pandai nak merayap dekat shoping complex . masuk badan , masuk popular , masuk harris . semata mata nak cari komik yang betol betol komik . tidak . aku baca kat buku buku biasa . janji ada cerita unsur unsur komik .
lepas naik sekolah menengah aku da rasa keperempuanan . kurang beli buku tuh . rajin pulak beli majalah remaja . ikot trend . tapi tetap ta pandai dress . then novel . biasalah . nak layan perasaan melalui novel plak . sejak tuh aku lupa tentang komik dan jalan cerita nya tidak lagi aku ingat . kuat makan semut memang macam nih .
tidak lama kemudian.. aku ada terjumpa satu komik . tajuk dia WASABI . mula mula aku jual mahal tanak baca . tapi aku rasa buku tuh ada tarikan yang menyeksikan lagi  mencairkan sehingga aku tertarik nak membacanya . at last , macam macam feel yang aku dapat . cerita pasal budak gangsta yang suka cari gadoh . rasa macam aku pulak yang nak bergadoh . mari tambi saya nak tumbuk muka awak sehingga gugur bulu mata awak . jeles tengok sebab panjang sangat macam bulu penyapu .
hari nih aku dapat baca lagi . komik K.O . KING . macam biasa buku terjumpa lagi . maklum la. aku nih memang di khas kan tuk jumpa buku jewk . nanti buku buku yang aku jumpa da semakin banyak , aku nak buat mini librarry di tepi tandas awam . komik tuh pun berkisah pasal gadoh jugak . ganas kan ? jalan cerita dia sangat hebat giler . aku ketawa bagai seorang  perempuan seperti aku ketawa .
tapi , pelik ka tengok aku ketawa ? tidak bukan ? jadi akak di sebelah nih jangan la buat muka pelik . saya ta tertarik nak melihat muka pelik yang akak rasa pelik . akak pergi jela balik tengok anak anak yang berperangai pelik pelik tuh .
aku ta boleh baca buku buku macam tuh . aku kena hadap buku buku sekolah yang ta lama lagi akan ku letak kan di bilik SPBT yang penuh dengan habuk lagi sesawang . jadi , aku kena la hadap , baca dan mentelaah buku buku tuh sebelum aku pulangkan nya . lagi pun spm dah menanti . huww
mahu cerita lagi ? ini bukan kedai kopi yang mahu oder cerita lagi . dey ! mamak sudah bilang tiada cerita lagi . tidak dengar ka ? alaaa . jangan la buat saya macam nih . susah susah jewk bace cerita nih . terima kasih . uhu ! >.<

2 comments:

sararawks said...

baca la buku tentang agama doee. hehehe

elyn's said...

haha siot kau haha