Saturday, November 28, 2009

Merancak

21 NOV 2009


















exam exam merayap . mulot kata nak study tapi kaki kata nak merayap . tangan pula da sebok mengangkat bedak lalu disapu ke muka . mata da siap dilukis dengan celak dan sapu mascara . da siap ! wink wink wink !
pergi danga mall dengan parents kawan ku . cuci mata dengan kedai kedai baju dan beg . rabak mataku melihat barang yang tidak dapat menjadi milikku . pergi mengeluar kan suara yang sumbang lagi mahram ini di pusat menelan kepala karoke . setelah penat menjerit dan berteriak lalu pulang ke kereta halaman milik bapak kawan ku .
parents kawan ku menghantar kami ke city plaza . ada HotFm twiesties bingit . bingit yang menyengat hingga ke gegendang telinga .
kawan ku bersama anak pakcik yang dipanggil anak raja . dia bawak kawan . hensem lagi gagah perkasa . macam ahli gusti . badan berketak dan berketul ketul . tergoda ? tinggal kan pesanan selepas iklan kain sari nanti .
melompat menari menyanyi menjerit dan menteriak melayan lagu yang dimasukkan melalui microphone lalu dikeluarkan di speaker yang agak nak pecah bunyik nya .
kemudian pergi town . pusing pusing lalu terpelanting ke foodcourt dan makan . aku hanya makan angin sehingga boleh terbang bagaikan belon .
ouh gosh ! makhluk halus datang mendekati kawan ku . kawan ku mara kan aku . dia merajuk macam kucing . aku pujuk kawan ku , tapi makhluk tuh berlari anak mendekati aku dan aku pula yang memarahi kawan ku .
kawan ku tinggal kan aku seorang diri di sana . dia pulang dengan anak raja nya . aku sedih . sampai hati .
aku tada pilihan . aku tekan punat keypad henfon lalu mendail no si dia iatu NA . aku terdesak . dia tolong aku .
sementara menunggu dia, ada plak nyamuk dan langau yang gatal lagi miang nak mintak no . meyh aku bagi no ekor . mane tawu menang boleh blanja aku rantai emas 3kg . malas nak layan .
dia sampai lalu menghantar ku pulang . terima kasih kerana mahu membantu aku dalam kesusahan .

keesokan hari nya aku sudah berbaik dengan kawan ku . pasti dia terkejut bukan . tapi dia paham benar perangai ku . aku mara tidak la begitu lama . apakan lagi dia kawan ku .
tapi timbul pula 1 masalah . si dia yang aku minta tolong pada malam tuh tetiba marahkan aku . dia cakap aku sengaja buat alasan . dia mara kan aku ? kenapa msty sebab itu ? kalau tidak mahu tolong ya tapayah tolong. aku ta mgharap sangat . tapi jangan la tuduh aku sesuka hati . pasti rakan nya beritahu si dia yang aku keluar dengan bf . so ? kenapa perlu si dia mara ? selama nih pun dia kuar dengan pompuan ade ke aku memarah dia ? HAHA !
terima kasih yer kepada rakan ku yang si dia aggap kau itu bf ku . hee dapat name plak kau . meyh bayar kat aku . haha

No comments: