Wednesday, January 16, 2013

Dugaan & Cabaran


Assalamualikum w.b.t

Saya nak tanya siapa yang dah bertunang? Or awak semua terus kahwin jerk takde tunang tunang nih. Wuishh! Rugi tak tunang. Tak rasa kenikmatan bertunang. Hihihi
Patutlah orang tua-tua nih tak bagi tunang lama-lama. Memang betul dorang cakap, bertunang nih banyak dugaan. Siapa yang tak ada dugaan tuh meh saya nak gesel gesel siku saya dekat pipi awak. Hihi
Alam pertunang nih cukup mencabar dan hebat dugaannya yang berliku liku. Orang berdarah manis lah katakan. Tahu apa tuh darah manis? Bukan masa tunang tuh semuanya manis manis macam makan gula lolipop tuh. Tapi berdarah manis nih adalah, yang sedap yang enak yang lazat dinikmati oleh syaitan n the geng. Sedap digoda, enak dihasut, dan lazat bila dimakan dek hasutan syaitan ini. Syaitan nih cukup tak suka kalau anak anak Nabi Adam ini mendirikan rumah tangga. Sebabnya kahwin itu menghalalkan sesuatu hubungan. Mestilah dia benci kalau kita nak kahwin. Syaitan akan sedaya upaya menghasut agar kita menjauhi pernikahan dan kita akan selalu buat dosa dengan melakukan zina. Minta dijauhkan semua ini.

Apa yang aku agak sudah pun berlaku. Ini lah yang aku katakan dulu sebab ape aku tak mahu bertunang.
Yer, sekarang inilah yang aku lalui sepanjang menjadi tunangan orang. Dugaan yang semakin memberat. Emosi yang semakin terganggu. Kesabaran yang semakin tercabar. Dan mental yang semakin lemah.
Kadang-kadang aku down. Aku lemah. Aku tak kuat. Bila aku marah, aku sedih, sampai aku pun tak kenal diri aku. Dan aku pun mula bermonolog sendiri 'hey! mana leyn yang aku kenal. Leyn yang penyabar, yang tak melawan, yang tak banyak kerenah. Mana leyn yang itu?' (betul ke aku macam tuh? hihi)
Setiap kali jumpa suka-suka, akhir sekali mesti gaduh. Dan airmata juga jadi peneman.

Antara dugaan yang berlaku dalam alam pertunangan nih adalah :

1. Emosi 
Emosi diri yang tidak terkawal. Benda yang remeh temeh pun boleh jadi hal. Perkara kecik pun akan menjadi besar. Tuh baru kecik. Bila perkara besar, gaduh lagi besar, besar dan besar. Time nihlah tak boleh kedua duanya menjadi api. Mesti salah sorang menjadi air. Salah seorang mesti kene mengalah. Mengalah lah demi kebaikkan diri, hubungan, keluarga dan masa depan. Sabar dan pujuklah pasangan agar bertenang. Agak agak kalau gaduh kat luar, bawak pergi masjid. Hihihi

2. Pihak ke-3
Jika sebelum bertunang, tiada siapa yang nak dekat dengan kita atau pasangan kita. Tapi bila dah bertunang ni, tiba tiba  kita atau cik tunang menjadi perhatian. Kat sini api cemburu membara baralah kan. Geram, marah, sedih semua ada. Dah tunang pun sebok nak menggatal apehal? Nak berkawan tak salah. Share dengan pasangan anda. Kawan awak kawan kita. Kawan kita kawan awak. Haaa macam tuhlahhh! Cium dahi sikit. Hihi

3. Masalah kewangan
Asyik asyik tak ada duit jerk. Tak dapat menyimpan duit. Duit entah dibelanjakan ke mana. Bila nak menyimpan, ada jerk yang nak kene bayarlah, kereta rosak lah, macam macam hal. Jadi, berbelanjalah dengan jimat dan cermat. Puasa setiap minggu. Haa betul tak?

4. Pengurusan hal perkahwinan
Kadang kadang benda macam nih pun boleh jadi masalah. Tapi bagi kiteorang, benda nih tak adelah masalah sangat sebab kita dan bincang, belah perempuan macam mana, belah lelaki macam mana. Haa so takde hal sangatlah. Hihihi

5. Perasaan ragu-ragu
Tiba tiba kita seperti tidak bersedia ingin berumah tangga. Perasaan ragu ragu timbul setelah gaduh besar dan hampir dekat dengan hari pernikahan. Haa kat sini kenalah fikir betul betul. Fikir baik buruknya apa akan terjadi apabila masjid yang ingin dibina hanya tinggal lagi satu tiang sahaja habis roboh dimusnahkan dengan emosi anda yang dihasut oleh syaitan n the geng tuh. Jadi, mintalah petunjuk dari Allah s.w.t

Antara penyebab banyak dugaan macam ini adalah syaitan yang ingin merosakkan pertunangan kita, supaya kita tidak mendekati jalan ibadah kepada Allah. Syaitan sering menghasut dan mengoda agar hubungan itu rosak dan putus dan manusia lebih terjerumus ke lembah maksiat. (Betul ke lembah maksiat? abaikan)

Siapkanlah mental dan fizikal. Sentiasalah berfikiran positif. Jika salah seorang dari kita terjatuh, bimbinglah dia agar hubungan kita akan dapat dipertahankan. Seorang perempuan kenelah sentiasa memberi dorongan dan sokongan yang terbaik kepada pasangan anda. Andalah tulang belakang untuk dia menjadi kuat dan tabah mengharungi keperitan untuk melalui dugaan ini dan untuk mengukuhkan lagi kewangannya.
Jangan suka mengungkit, jangan suka menyindir. Jangan suka buat memek muka yang menjengkelkan. Dan JANGAN! JANGAN! JANGAN SEMUANYA*tuju pada diri sendiri. 

Hanya Allah lah tempat aku mengadu dan meminta. Semoga Allah melindungi dan memberkati hubungan kami sebagai pasangan bertunang. Dan aku memohon diperkuatkan lagi kesabaran untuk melalui semua dugaan dan dipermudahkan segala urusan dunia dan akhirat aku.

Bagi pendapat aku, tunang ini adalah salah satu tiket untuk kita ke alam perkahwinan. Tiket kesabaran, ketahan, ketengkalan menempuh dugaan yang datang. Sekurang kurangnya, kita dah rasa macam mana keperitan masa bertunang dan nak handle untuk selesaikan masalah itu. Banyak yang kita dah belajar masa bertunang. Jadi kita boleh memperbetulkan kesilapan kita yang dulu yang kita jahil dari semua aspek. Alam perkahwinan lagilah macam macam dugaan yang datang bila dah hidup bersama. Akan datang dengan anak-anak lagi. Semoga diperkuatkan lagi kesabaran itu.

Akhir kata, dugaan bertunang akan dirasai, cuma berbeza kecil atau besarnya dugaan tersebut. 
Kita harus pandai mengawal keadaan. Berusahalah untuk memacak tiang masjid agar tiangnya itu utuh dan tidak rapuh. Bertahanlah dek panas, hujan, ribut dan petir yang melanda.
Sebelah kaki dah pun melangkah, hanya tinggal sebelah lagi untuk memasuki alam perkahwinan. 
Maka, pertahankan dan bersabarlah atas dugaan yang diberikan.

Tiada rasa KETABAHAN tanpa ujian
Tiada rasa KEHAMBAAN tanpa keresahan
Tiada rasa PERGANTUNGAN tanpa kepayahan

Moga ALLAH memberi kekuatan dalam keperitan

Maaf, panjang sangat cerita. Aku nak berkongsi pengalaman aku dan untuk semua juga. Terima kasih :)

bintang kecik : semoga jodoh kami diperkuatkan lagi sehingga ke syurga. Doakanlah kami. Wassalam

Tuesday, November 27, 2012

Bersiar-siar

Assalamualaikum w.b.t
Hai kalian. I just nak share gamba jerk. Harituh kami bawak family cik tunang berjalan-jalan dari Johor hingga ke Kolumpo. Dari Johor sebab cousin dia kahwin. Dapat orang Johor jugak. Haa nanti boleh balik kampung sesame ea. Hahaha
Masa time nikah tuh, kita duduk blakang pengantin lelaki. Masa dia nak akad nikah tuh, kita pulak yang nangis. Ekh? Macam kita pulak yang nikah. Rasa sebak tuh macam kita pulak yang jadi isteri dia. Cik tunang dah pandang lain macam jerk. Hahaha Tok Imam tuh pun buat lawak. Meriah lah jugak suasana tuh.
Disini, saya nak mengucapkan Selamat Pengantin Baru kepada kedua pasangan mempelai iaitu HAFIZ & HAZWANI. Semoga kekal dan bahagia hingga ke ke syurga. Aminn ya rabbolalaminn..

HAFIZ & HAZWANI

Rombongan Pihak Lelaki




Friday, October 19, 2012

1 Step Move


Bismillahirahmanirrahim.

Assalamualaikum semua. Ehem ! Sekian lama meninggalkan dunia belok-ing ini. Lama.. lama sangat sampai bersawang dan berhabuk. Bukan apa.. Sebenarnya nak jerk update. Banyak kot cerita yang ingin aku curahkan kat belok nih. Sampai dah tak mampu nak simpan dah. Otak aku GB nya tak besar. Bila dah penuh, mula lah merah merah dah keluar. Huww. Lagipun aku tidak berkesempatan untuk meng-update. Idea aku tersumbat. Bila dah tersumbat, dia dah tak nak keluar. Membeku kat palahotak nih. Lepas tuh simpan elok2 dalam hati. Hehe
Alhamdulillah. Aku masih dapat merasakan nikmat Tuhan sehingga ke hari ini. Setiap nafas yang aku sedut dan hembus adalah nikmat dan rezeki Tuhan. Syukran.
Ehemmm! Maaf lama menyepi. Just nak share something.
Guess what?

.....


I'M ENGAGED !

Act bukan nak kecoh-kecoh. Just nak share dengan kawan-kawan. And bukan kah lebih baik bila saya dah bagitahu saya dah tunang , tiada lagi lelaki yang ganggu saya. Wallhua'alam

Haha cerita nih sebenarnya dah lapuk dan berhabuk habuk. Fuhh fuhh *tiup habuk gosok hidung*.
Bertarikh 25 May 2012 dan jam 8.30pm sah menjadi tunangan orang. Segalanya tidak dirancang dari awal.
Pada mulanya, pihak lelaki hanya datang untuk merisik. Pihak lelaki masih tidak mengenali saya serta keluarga saya. Tarikh untuk datang merisik pun dirancang secara tiba-tiba. Terlalu cepat. Tapi tidak mengapa. Itu masih boleh diuruskan. Tapi 3hari sebelum hari tarikh merisik tuh, keluarga pihak lelaki cakap terus tunang. Oh my! Persiapan memang tak ada langsung. TAK ADA OK!
Lagi 3 HARI. Ulang suara LAGI 3 HARI.
Mana nak cekau duit untuk beli barang hantaran.
Kiteorang pun macam...  -____________-

TAPI... *sambil jari telunjuk keatas dan menghala ke depan*
Rezeki ALLAH. ALLAH itu maha kuasa. Benda yang baik dan niat yang baik. DIA turunkan rezeki kepada kami. Alhamdulillah tidak terhingga. Bersujud syukur.

Barang-2 hantaran kami siapkan dirumah saya. Tersangat comel. Kami siapkan dari pagi sampai petang. Nasib baik sempat. Hee gelagat masing-2 tak payah nak kata. Habis bersepah rumah.

Penatlah nak cerita panjang-panjang. Korang semua bukan baca pun. Apa-apa pun, aku just nak share gamba jerk kat sini. Malas nak letak dekat FB. Jadi saya letak disini.

Ayah dan Ibu. Kesayangan hingga akhir hayat 
Si Dia :)
My future coming soon.

May Allah protect us, insyaAllah jodoh saya dengan awak Amin. Don't stop praying. Mohon doa dari semua supaya Allah panjangkan jodoh kami sampai ke jannah. Aminn. Terima kasih semua.

Tuesday, July 12, 2011

Kesengsaraan

Kepala rasa pusing
Otak rasa bergetar
Hati mula runsing
Diri mula menggeletar

Hati rasa sakit
Dendam mula membara
Jiwa rasa perit
Diri pula melara

Jauhkan aku dari rasa begini
Hilangkan perasaan rasa benci
Marah, sedih, sakit semua ada dalam hati
Diri ini sudah tidak mampu nak berlari

Aku pohon jangan buat aku begini
Mulut tidak terima kari, dal atau lemak cili api
Janganlah kau cari masalah dengan diri ini
Kerana kau menyesal pada kelak hari nanti.

Maafkan aku..

Tuesday, July 05, 2011

Kesakitan

Tiba tiba pulak dapat penyakit. Balik JB demam, balik Selangor balik sakit mata pulak. Haish
Hari nih terpaksa pergi Hospital. Aku dah la malas nak menunggu. Dengan orang yang macam ulat. Haaaaa semputttttt..
Actually semalam dah pergi klinik. Tapi doktor tuh suruh pergi hospital. Dia bagi mc dengan surat. Aku nih kalau boleh nak elak pergi hospital tapi tapi tapi.. doktor tuh suruh pergi jugakkk.. Haaaa semputtttttt..
Ekh Leyn nih. Tak memasal kene baling selipar. Okeh cukup.
Pergi Hospital Tengku Ampuan Rahimah. Haaa hambik kau nama penuh aku bagi. Haha
Yang sedihnyaaa.. Emm saya pergi sorang soranggg.. Tak ada orang nak temann.. Selama aku belajar kat sini yang dah dekat SETAHUN, tak pernah lagi aku naik bas sorang sorang. Ekh memang tak pernah naik bas la dekat sini. Selalu naik keretaaa. Awww. Rasa sedih sangat tadi. Dah lah tengah sakit, tak ada orang nak teman. Nasib sakit mata jerk, hesh sakit mata pun pemandangan yang aku lihat semuanya kabur. Cover baik jerk buat buat nampak. Padahal hampir salah bas. Dapatnya kalau patah kaki? Jatuh berguling aku kat jalan tuh pun rasa dah macam rumput karpet. Phewwww !
Heyyy nanti. Cerita tak habis lagi, sabaaaaa.. Haha tengah sakit sakit pun sempat lagi berjalan ke Jusco. Halaa saja nak cari Downy. Peh peh peh setakat nak cari Downy tuh macam kat kedai biasa tak ada kan. Alasan !
Harap harap sakit mata nih cepat sembuh. Puh puh puh haakkk tuii. Dah baik. 
Mesti bosan kan baca? Aku pun rasa bosan. Haaa anak monyet main cawan kaca, kalau bosan tak payah baca. Idios! -.-

Monday, June 13, 2011

Mendalam

Detik waktu terus berjalan
Berhias gelap dan terang
Suka dan duka tangis dan tawa
Tergores bagai lukisan
Seribu mimpi berjuta sepi
Hadir bagai teman sejati
Di antara lelahnya jiwa
Dalam resah dan air mata
Kupersembahkan kepadaMu
Yang terindah dalam hidup
Meski ku rapuh dalam langkah
Kadang tak setia kepadaMu
Namun cinta dalam jiwa
Hanyalah padaMu
Maafkanlah bila hati
Tak sempurna mencintaiMu
Dalam dadaku harap hanya
DiriMu yang bertahta
Detik waktu terus berlalu
Semua berakhir padaMu

Sunday, June 12, 2011

Malikulukukilikili

Caption tuh dah kenapa? Haha kalau baca mesti anda tahu siapa bukan? so undi lah JAMBU dan hantarkan ke longkang. Wawawa
Ouh dugaan. Balik Jb terus demam. Habis satu badan tak larat.
Tapi awal awal lagi aku dah kene booking tolong bapak aku kat kedai. Memang betol betol dia rindukan aku kan? Nampak sangat dia nak tengok aku depan mata dia. Hahaha
Then ibu plak pergi Negeri Sembilan tinggalkan aku. Dia cakap dia nak buat Negeri Sembilan jadi cukup sepuluh. Haish see? Balik jb pun aku kene tinggal sorang sorang kat uma.
Nasib lah ada abang yang baik hati. Hahaha baik kee? Pheeww rewmpitss ! Haha
Dia teman aku kat rumah. Aku cakap nak pergi makan bubur dia bawak. Aku cakap nak pergi tengok wayang, dia bawak. Cuba kalau aku mintak dia duit? Haa makan tahun jugak dia nak bagi. -____-
Tapi macam care plak dia kat aku. Siap tepon tanya dah makan ke belum. Awww kau nih bang macam boypren aku plak. Kikiki. Terharu plak dengan sikap dia. Kalau tak dulu ada jerk benda nak digaduhkan.
Aku tahu dia rindu kat aku. Dah lama tak balik tengok muka dik dia yang comel lotey nih. Wawawa Perasaan uoolllsss. Hee

Ouh harap demam nih cepat rebah. Aku dah lah susah demam. Bila dah demam sekali paham paham jela susah nak baiknya. Sebab dia bergantung pada tuannya yang mengada ngada. Ouch!
Sebelum terlupa. Saya cuti selama 2 minggu. Ulang suara, 2 MINGGU. Kejap jerk kan 2minggu? Apa punya kolej pun taratahu. Jadi pada kawan kawan yang terbaca tuh, paham paham la. Saya rindukan gepren gepren saya yang kat sini. Bila la dapat ketemu.
Dan saya rindukan jugak orang jauh disana. 2Minggu itu terasa amat lama bagi saya. Hmm Tunggu yer awakk :')

Sunday, June 05, 2011

5 Hari Lagi !
Menanti hari untuk pulang ke Jb.
Tak sabar rasanya cuti sem nih.
Tapi sayang. Tak lama. Hanya 2 minggu.
Sedih bila nak pisah dengan twin saya nanti.
Rasa macam nak balik Jb seminggu pergi Kedah seminggu. Haaa cukup 2 minggu balik kolej. Pheeewwwwww !

Tuesday, April 19, 2011

Tajuk?

Malam nih rasa macam kosong. Yer ZERO ! Ape kes? Hehe
Sekarang nih aku tengah sangkut. Habis kering poket baju seluar beg. Dengan assigment yang melambak-lambak kene print. Phewww ! Memang laju duit aku seperti air terjun melompat ke dalam peti Cashier tuh. Lalu duit seringgit pun menggoyangkan pinggul dengan bebasnya di dalam Purse aku nih. Lihat? Nampak tak permainan dia? Betapa luasnya ruang dalam Purse aku tuh. Haihh
Bila la Miley Cyrus nih nak bayar balik hutang dia dekat aku. Dulu pinjam sebab nak pergi tukar nama dekat JPN (Jabatan Pendaftaran Negara). Yerlaa malu orang panggil dia Hanah Montel. Tetiba dapat pulak berlakon dekat cerita Hanna Montana. Wahhh ! Tak sia-sia tukar nama terus meletup jadi artis. Tapi sejak dah kaya nih terus lupa dekat aku. Haih aku malu nak tegur dia mintak hutang. Maklum la, dia mana kenal lagi orang kampung macam kita. Hahaha
Seriously, rasa kasihan dekat parents aku sebab tiap-tiap minggu kene bagi duit. Bila aku talifon, terdengar keluhan di hujung talian, hmm rasa sayu kerana selalu menyusahkan mereka. Maafkan adik. Tak tahu nak berjimat macam mana lagi. Dah cukup jimat-jimat la sampai makan Mcd tiap-tiap hari. Haha
Biasala kais pagi makan KFC, kais petang makan MCD. Phewww ! Sebab tuh duit macam air. Aku tanak keluarkan duit tuh dari ATM, tapi aku seakan-akan terdengar dia menjerit cakap nak keluar. Apa aku boleh buat, aku tak mampu nak dera dia duduk dalam Bank tuh lama-lama. Haha
Tolong laaa. Tak mampu nak berjimat macam mana lagi. Takkan nak puasa tiap-tiap hari? Orang belum sambut Ramadhan lagi, aku dah sambut dulu. Betapa gelojohnya kan? Apa yang termampu, saya akan cuba berjimat sampai Tokey kedai D'mart datang mintak hutang dekat Pakcik Mat sebab beli minyak Gamat. Hadapinyalah dengan Cermat. Ingatlah orang yang tersayang. Idios Omigos makan nasi bungkus.

Friday, April 15, 2011

Kelamaan

Rasanya sudah lama Hamba tidak ber-belog nih. Ish ish Hamba terlalu ke-buzy-an tahap guban. Hehehe
Kasihan ya pada belog Hamba ini. Haish buatnya kerabat diraja baca maunya aku kene gam. Main-main ea kau leyn.
Salam sejahtera kepada semua. Macam lah ada orang baca belog kau nih. PERASAAN.
Tak apa. Aku tak minta pun belas kasihan anda semua untuk membaca coretan saya di sini.
Di sini ingin saya ceritakan,
Gelang tangan saya HILANG ! Haaa nak menangis tahuu. Hmm dah lama pakai baru nak hilang.
Mula-mula tuh aku pergi main try-try gelang kat kedai tuh. Gelang kat situ cantik-cantik. Entah berapa banyak gelang tah yang keluar masuk daripada tangan aku nih. Aku tak jadi beli sebab mahal sangat. Memang jakun bukan? Haha. Sabaa.. Baru main survey survey. Hee
Tapii.. sampai jerk kat kelas aku tak dengar pun bunyi gelang aku. Bile aku tengok kat tangan aku..
Huh ! Hanya tinggal satu. Caitt ! Manakah lagi satu? Haishh.
Aku rasa lah gelang aku mesti tertinggal dekat kedai gelang tadi tuh taw. Yelaa asik keluar masuk keluar masuk gelang, ekh gelang aku plak yang tertinggal. Grhh.
Gelang aku tuh entah entah dia suka sebab tengok ramai kawan dia yang cantik cantik kan dekat situ. Dasar gelang gatal ! Hahaha
Huww walaupun dia hanya gelang. Tapi aku sayang kot. Hanya itu saja yang aku ada kenangan sidia.
Esok aku akan pergi ke kedai makcik tuh. Aku harap gelang tuh masih ada lagi disitu. Kalau aku nampak makcik tuh dia pakaikan anak kucing dia gelang aku, memang aku tarik misai kucing tuh sampai habes. Hahaha

Tuesday, March 08, 2011

Persoalan ?

Wooopp wooopp oupp patin.
Selamat malam. Salam satu Malaysia kepada semua.
Awat ceq rasa perasaan ceq ini malam agak berlainan dari hari hari biasa?
Apakah macam katak dapat bunga ? Monyet tertelan belacan ? Atau mungkin kucing menanti saat saat tumbuhnya misai yang berbuah ?
Haha agak janggal bunyinya. Usah dihiraukan. Mai ceq nak habaq kat hangpa semua nih.
Sebenornya ceq rasa kepala ceq dok pikiaq seseorang. Hati dok berkata sesuatu. Perasaan pun mula menghasut. Haa nampak tak permainan mereka ? Hee
Sebenor benor benornya lah ceq jujuq ajer yer. Ceq dok rindukan budak nih.
Haish tension plak dok cakap loghat kedah nih. Nih kes campur dengan budak kedah lah nih. Habes terikut cakap dia orang semua tuh. Huww
Ehemm ! (pembentulan halkum yang hengsem)
Okay kembali stabil seperti biasa. Atceli I nak cakap yang I rindukan you. Aww comel bukan ? Tapayah lebih boleh tak Leyn ? Haish okay okay.
Awakk kita rindukan awak. Awak boleh dengar tak ? Kita dah cuba pos surat pakai gagak putih. Mesti tak sampai dekat awak kan ? Kita rasa gagak tuh sesat. Kita bagi alamat salah kot. Tak pun gagak tuh terbang tinggi sangat sampai excident dengan kapal terbang Kargo kan ? Hmm tuh la susah kalau pakai surat menyurat nih.
Awakk..
Kita rindu nak tengok awak pakai gelang hitam tuh. Comel jerk dengan tangan awak yang gemok tuh. Tapi awak pakai satu jerk. Tak bunyi macam gelang kita. Kita janji nak belikan untuk awak lagi satu, biar sama sama pakai dua gelang, tapi tak kesampaian.
Kita rindu bila awak menggedik dengan kita. Awak sangat comel. Macam perempuan. Dengan kegemokkan awak tuh lagi laa bertambah comel.
Kita rindu bila bergaduh dengan awak. Awak sangat degil. Tapi kita tahu, awak sayangkan kita.
Kita rindu bila nak berdua dengan awak. Awak sangat care dekat kita. Even kadang kadang tuh tersangat la rimas sebab suka sangat melekat, tapi hakikatnya kita suka.
Kita rindu nak snap gamba dengan awak. Nampak saya lebih hengsem dari awak. Maaf yer. Kena lah terima hakikat tuh. Hee
Kita rindu dekat family awak. Family awak tersangat la baik dengan kita. Buka puasa bersama. Family awak sangat memahami perasaan anak muda. I loikeee.
Kita rindu nak tengok awak nangis. Awak nangis comel sebab awak nangis macam budak kecik. Lastly kita yang drive kereta sebab kesian tengok mata awak bengkak.

Tapiii..
Semua tuh tidak akan kembali semula dan berputar semula.
Itulah hakikatnya dan yang pastinya.
Semuanya disebabkan kita sendiri.
Maaf atas kesulitan yang menimpa diri, kesalahan yang diberi, dan kejadian yang terjadi.
Maafkan kita kerana perlakukan awak begitu.
Mulut kata benci, tapi hati kita tak reti nak benci benci orang nih. Serius tipu ! Hee
Tak adalah. Tak pernah terlintas nak membenci awak. Tapi awak patut membenci kita.
Kita memang patut dibenci oleh awak. Kita terima itu. Maaf kan kita atas kesilapan diri kita.
Walaupun cerita di antara kita dah lama berakhir, sebenarnya kita selalu fikirkan awak, rindukan awak.
Rindu nak tengok gamba kita dua. Pada kita ada sikit jerk. Selebihnya dalam laptop awak. Dah memang pastinya lah awak dah lama Delete kann. -______-
Tapi wat dang jaaaa. Buat tak layannn. Maleh nak dok pikiaq. Nanti orang kata kita dok gila talakk.
Heyy cabui mulut hang. Sat g cabai mulut tuh kang. Haha
Kita doakan awak akan dapat perempuan yang lebih baik lagi dan lebih better dari kita.
Dengar dengar pun macam dah ada. Family pun dah suka. Alhamdulillah. Jaga lah relation tuh dengan sebaik mungkin. Tengok awak pun makin BAM BAM. Okay lah tuh ada orang jaga. Senang hati kan.
Kita pula? Ouh gembira jugak lah macam nih sebab awak pun gumbira. Boleh tak ? Tak boleh? Tak apalahhh -___-
Pembentangan ini tidak ada kena mengena sekali untuk tarik perhatian atau mula berjinak jinak untuk kembali. Ini adalah hanya untuk luahan perasaan sahaja yang laju macam air dan di curahkan ke dalam gaung blog nih.
Aku tahu aku bukan terbaik untuk kau.
Itu sahaja lah pembentangan saya untuk hari nih. Terima kasih.
Hinggus aku meleleh. Boleh tulun lapkan tak ? Hahaha :'D

Sunday, February 27, 2011

Pesanan


Aku nak mintak maaf awal awal ea. Mari sini aku nak cakap sikit pada semua orang.
Aku tak suka bila orang dah baca blog aku nih then nak terbawak bawak cerita sampai dekat luar. Sampai kejar kejar aku nak mintak sign lah. Ish jangan lah sampai macam nih. Tak memasal aku femes tanpa bernyanyi. Karang Faizal Tahir tak dapat cari makan pulak. Then Kejar kejar aku sampai nak pukul aku sebab cerita aku. Haa part yang nih lah paling aku tak suka. Ada ke patut aku yang berkarya dekat blog aku nih, ada orang nak pukul aku? Ish patutnya aku yang pukul diri sendiri nih sebab pening nak buat cerita sendiri. Nih orang lain yang sakit hati sangat orang tuh pergi pukul aku. Kalau ada yang lepas pukul tuh dia terus bawak pergi kliknik tak apa. Kalau ada yang lepas tuh pukul tinggal jerk? Hey ! Kau ingat tounch N go ea?
Nih lagi satu, kalau jumpa aku, cerita pasal blog aku, penulisan aku atau pasal cerita aku. Hey hey kalau kau orang puji tak ape. Bertambah kembang plus malu lah nok. Sebab tuh aku tak suka kerana ini akan terjadi. Heee gurau. Perasaan kejap. TETAPI, kalau kau cerita yang boleh bawak gadoh ? Haih tuh lah yang paling aku tak suka.
Ini blog aku, cerita kehidupan aku. Realiti ke, tipu ke, itu hak aku nak buat apa sekalipun dekat blog nih. Blog ini ibarat luahan rasa isi hati aku. Kau orang tak ada hak nak marah marah. Hey hey apa masalah kau orang sebenarnya? Meyh aku kasi tarik sikit kain tuh sebab suka sangat jaga tepi kain orang.
Kalau tak suka jangan lah baca lagi BUNGUKS. Kau orang tekan jerk butang CANCEL tuh then tak payah lah sebok sebok nak datang kat blog aku nih lagi nak baca. Haih
Maaf yer ada kata kata yang kesat membuatkan kau orang terasa hati, paru, limpa. Maaf kan aku yer. Haish dah macam hari raya plak nak mintak maaf jerk. Hee
Tapi ini lah yang aku nak cakapkan daripada dulu. Entah kenapa kadang kadang dekat blog ini yang sampai gadoh gadoh. Mak tak suka nokkk. Karang kita bakar jerk blog nih (cakap style cite hantu kak limah tuh) Hee Okay setakat itu jerk pesanan aku. Nak lagi ? Haa tunggu aku ada idea nak bagi pesan apa. Hee idios omigos !

Friday, February 25, 2011

Hye, hello dan salam 1 Malaysia kepada semua reader's. Hari ini mood agak kurang baik dan agak terumbang ambing bagai katak berjalan mabuk. Macam mana tuh agak agak?
Hari ini aku menagis sebab seorang kawan yang aku dah anggap macam kembar aku sendiri. Jatuh bangun bersama. Susah senang rasa bersama. Tapi aku tak tahu la kenapa sekarang nih kami agak dingin. Hmm hal nya disini disebabkan aku masih lagi duduk hostel dan dia dah pun berpindah duduk kat luar. Haa jadi kami sudah agak jarang bercakap. Disebabkan dia tak sihat, dia tak datang ke kolej beberapa hari nih. Jadi bertambah lah aku tak bertegur dengan dia. Tapi kenapa bila dah datang jadi macam nih? 
Permulaan kelas tuh dia tegur la jugak. Aku pun ok. Tapi aku not in the mood pagi tadi sebab BENGGANG punya pasal gara-gara dipermalukan di khalayak ramai atas kesalahan orang lain semalam sampai terbawak-bawak ke hari  nih. Maaf kan aku. Tapi sebenarnya aku ok.
Cuma kau saja. Aku tak tahu kenapa kau marahkan aku sangat sampai kau tarik muka dengan aku 10Meter. Jauh tak agak agak 10Meter tuh? Ke nak jauh lagi. 100Meter? Ish tak adalah. Padahal 10cm jerk kot. Hee
Maybe kau marahkan aku gara-gara aku tak jadi pindah kan. 
Yer ! Aku pasti sangat sebab kau kau dan kau MENYINDIR sehinggakan aku terasa sehingga menikam ke hati dan menusuk ke kalbu. Haa kan dah termasuk jiwang. Okay silap.
Aku bukan tak nak pindah. Tapi aku tak suka tempat tuh. Terlalu bahaya bagi aku. Sebab pindah secara terburu-buru kerana terlalu mengikutkan kata SIDIA yang kau kau dan kau sayang kan sangat tuh. Aku memang nak pindah nak duduk luar. Tapi maaf. Bukan tempat macam tuh yang aku bayangkan. Kita boleh dapat tempat yang lebih elok dan lebih selesa. Sumpah aku tak selesa dengan tempat macam tuh. Sebab tuh aku tak jadi pindah.
Euwww. Kalau lah family aku tengok kawasan  perumahan tuh sah sah lah family aku tak kasi pindah. Maaf lah. Test tinggi sikit. Hee Tapi aku ada pilihan aku sendiri. If aku nak pindah pun nanti aku akan cari tempat yang ok. Aku dah penat sebab terlalu ikut kan kata orang. Bila aku nak bertindak ikut kata hati aku sendiri ? Kerana terlalu menjaga hati orang aku rasa aku tak ada penderian. Maaf kan aku. Aku harap kau tak baca blog aku. Kalau kau baca sekalipun, aku tak nak benda nih jadi masalah kita diluar dan boleh jadi gadoh. Yer kau kau dan kau semua gangster. Aku lemah. Aku ngaku tuh. Tapi sampai bila nak perlakukan orang? Setiap orang tak akan dapat lari daripada buat kesalahan. Hmm
Aku mintak maaf kawan. Aku tahu kau benci sangat dekat aku. Kau datang hostel, tapi aku nih kau buat tak nampak. Hmm tak mengapalah. Aku faham. Aku tak paksa kalau kau dah tak nak kawan dengan aku. Mati nanti pun aku orang sorang sorang masuk kubur jugak.
Ouh yer, kepada cik Tina, aku dengan Shasha rindukan kau. Kita orang sunyi bila tinggal berdua dalam bilik. Aku dah tak dengar kau gadoh dengan Shasha. Dah tak ada lagi yang kejutkan kita orang pagi pagi. Sumpah dohh.. Kita orang rindukan kau sebab kau satu bilik dengan kita orang. Jahat mana pun kau, geram mana pun kitaorang kat kau, tapi  kau tetap kawan  kita orang. Tido pun sama-sama. Hmm aku harap korang semua dapat jaga diri dekat lua sana.
Okay leyn. Stop cerita sedih sedih. Happy sikit. Hee
Maaf aku tak dapat nak menaip. Terlalu taching. Meleley dah hingus nih. HAHAHAHAHA :"D

Friday, February 18, 2011

Kelepasan

Ekh hello ? Ouh dah silap. Kita orang islam. Salam 1 Malaysia :)
Sebenarnya ini perkara ini dah lama nak cerita. Tapi tak berkesempatan nak mengonline. Huww
Alhamdulillah. Akhirnya aku lulus jugakk. HAHA lulus apa? Ehem ! Lulus ujian JPJ. Yeahh ! Kemain taw abang JPJ tuh menggatal. Tapi sekurang-kurangnya kau lulus kan akuu. Awww. Nasib la kau baik. Toce toce. Lepas nih dah boleh round the world laa sebab kita dah ada lesen. Ulang suara, kita da ada LESEN. Bukan lesen lori, tapi kereta ajer. Baru P kot ? Jakun bukan ? Ahh lantak laa. Janji aku da lepas satu azam aku di 2011. Suka sangatt.. Tapi lesen tak dapat lagiiii.. Tak mengapa. Nati bapak aku post kan lesen tuh. Ngehhh !
Boleh la aku drive sendiri jalan kat KL nih. Ngehhh.. Tapi sedihh. My girls semua jauh jauh. Hmm kat sini siapa ajer la yang aku ada. Tapi semua bukan kaki jalan. Haihh tersangat la sakai sebab penuh dengan tapi tapi. Eeee choooii !
Macam mana reaksi wak Aris kalau kalau aku bercakap begini. Ehem ! Testing testing.
AAAAYAHHH ! NAK KERETA SWIFT 1 BOLEHHH ?
Pangggg ! Sejauh 5 meter aku terpelanting sebab bapak aku bagi 1 penangan yang hebat. Jiran jiran hanya mampu melihat. Hello ? Korang ingat ini free show kee ? Haaa jangan terlalu taksub mempercayainya. Ini hanya satu rekaan semata mata dari kepala otak yang shoortt. Huww
Kalau lah aku ada kereta, kan senang nak berulang alik pergi kolej. Senang nak kesana-kemari. Ermm ingat nak kerja. Buat part-time macam dulu. Seronokk dan beronok ronok nokkk..
Tak apa laaa.. biarlah aku berangan-angann.. Idios ! -___-

Thursday, February 17, 2011

Remind


Life so endlessly
Saw beyond what other see
I tried to heal your broken heart with all that I could.

Will you stay ?
Will you stay away forever ?

How do I live without the ones I love ?
Time still turns the pages of the book it's burned
Placed and time always on my mind
I have so much to say but you're so far away

I love you
You were ready, the pain is strong and urges rise
But I'll see you
When it lets me
Your pain is gone
Your hand are untied

So far away
And I need you to know

28sept2010
From Him

Saturday, January 29, 2011

Double Trouble

Woot-Woot ! Ehem. Maap. Lama kot tak update blog. Teramat amat la busy dengan final exam nih. Huww Halaa kau jangan nak perasan laa. Bukan nya ada orang baca pun entri kau nih. Orang-orang tuh lagi tak kesah kau hapdet ke tak. Tee-Hee
Haaa sebenarnya kan kan, ada cerita disebalik cerita yang ingin diceritakan kerana ada sebuah cerita yang bergantung kepada cerita sebenar daripada sebuah cerita palsu karya sang pencerita. Kau orang paham? Tak paham? Haa aku lagi tak paham. Tepuk dahi sikit.
Ehem. Atceli kan, aku nak story sikit pasal problem aku dekat kolej. Hmm sedih kot. Ramai member kolej aku nak berhenti. Semua budak batch aku. Kalau sorang dua tuh aku boleh accept lagi, nih boleh dikatakan hampir semua. Boleh kira pakai jari berapa orang jerk yang still nak stay. Memang la aku tak nafikan kolej nih banyak masalah. Sistem dia pun agak tak betul. Aku malu la nak cakap pasal kolej aku nih. Tapi tak tahu la macam mana aku boleh tercampak kat sini. Aku rasa macam pekerja kilang kot ? HAHA. Maybe rezeki aku kot kat sini. Nih semua permintaan mak aku suruh belajar kat sini. Jadi aku turutkan. Lagipun dia lebih tahu apa yang terbaik untuk anak dia kan. Hee
Kembali kepada cerita asal. The point is, budak class aku gadoh dengan Lecturer N. Bukan sorang dua yang pergi jumpa. Ramai ramai beb pegy jumpa Lecturer N tuh. Berdebat mulut. Dekat depan budak laki lagi. Giler kau. Tak pernah aku terfikir jadi macam nih. Nasib budak-budak nih tak bagi satu kat muka Lecturer N tuh. Kalau tak memang nahas giler la. Lecturer N tuh aku tengok da takut giler. Dia panggil Lecturer aku yang sorang nih, Lecturer I. 5jam kemudian, bersurai.. Okeh tipu. Tak sampai bepe minit tuh, dorang semua keluar dari class budak Elektrik. Aku tak tahu dorang selesaikan macam mana. Tapi still tak puas hati lagi. Time tuh aku memang kat luar. Seram sejuk kot perut aku tengok dorang dari luar. Aku bukan kaki gadoh. Sebab kaki aku tak ada tulis pun, kaki gadoh. Haha. Haa dalaa ada akak sorang budak class aku nih memang kaki hangin. Da banyak kali kes gadoh kat hostel. Takut aku dengan dia sampai gugur bulu ketiak aku. Huww
Haa tahlah. Aku dengar cerita, dorang buat meeting pasal budak class aku. Ada orang cakap, Lecturer N tuh sampai isi borang berhenti. Wow! Tak terkata jap. Hurm
Aku sekerang nih agak buntu. Samada aku nak berhenti sampai sem nih or aku akan continue lagi. Aku tak nak terlalu ikut kan perasaan atau terlalu ikut kawan. Kita yang nak belajar, kenapa mesti kita ikut orang? Tapi cuba bayangkan, yang tinggal hanya 3 orang daripada 20 lebih. Haihh
Aku tersangat buntu. Lecturer - lecturer kat sini pun aku rasa macam budak budak. Patutnya dia tolong student dia sampai berjaya. Ini tidak, dia plak nak jatuhkan kita sampai kita tak lepas dengan exam-exam tuh. What the duck ? Mana tak nya sampai budak-budak nih hangin dengan Lecturer kat situ. Hmm pelik aku dengan kolej nih.
Apa yang aku fikirkan, aku kene buat solat Istikharah. Nih apa yang mak aku pesan. Kita dalam kebuntuan. Pasti DIA akn menolong. InsyaAllah. Tapiiii.. bilanya aku nak buat? Haa pemalas giler kot bangun tengah pagi. Bunyi jam loceng pun aku tutup cepat-cepat then tido balik. Kurrrrrr
Hari berganti hari, tak lama jerk lagi. Apa boleh aku buat ? Hmm :'(


Kawannn.. Jangan la tinggalkan aku :'(

nota kaki * Tengok budak yang tengah tuh. Gambar yang memburukkan bertambah lah buruknya dengan adanya muka aku yang buruk tuh. -____-

Friday, December 31, 2010

Coming !

Ehem. Nih pic kat i-city. Saja nak kongsi-kongsi. Last weekend pergi. Teman kan makcik yang nak sangat pergi. Padahal dah bosan. So, layankan jelaa. Hee

Hmm tak sangka pejam celik pejam celik dah nak masuk tahun baru pun. Nasib baik pejam boleh celik balik. Buatnya pejam tak celik celik ? Haaa

Kesian Cik 2010 sedih kerana sedang meniti hari hari terakhirnya untuk meninggalkan semua kenangan yang tercatat dalam sejarahnya di setiap pelusuk dunia. Cik 2011 pula bersorak gembira akan kemunculannya yang tinggal beberapa hari lagi dari sekarang untuk membentangkan kain putih berseri yang entah berapa inci yang dibelinya daripada Miri.

2010 telah membuatkan aku memenuhi nota-nota hidup segala perjalanan aku di lorong lorong yang berliku lagi berlekuk lalu terpijak lecak. Euwww kan dah basah selipar ! Haha. Terlalu banyak kenangan, kepahitan, kesukaan dan kedukaan bagi aku di 2010. Kisah persahabatan, kisah cinta.. Wow ! Sungguh menakjubkan. Haha kenapa saya suka ? E'em (menggelengkan kepala). Aku cuba cover untuk bertenang supaya tidak menitiskan air hinggus yang menghijau. Karang kau kau dan kau geli plak nak baca blog aku sebab melekit. Ngeh ngeh ngeh .
Aku akan ambil ikhtibar apa yang dah berlaku pada diri aku di tahun 2010. Tambi tambi, ane ane dan juga minachi minachi sekalian, di sini saya menulis (memang la menulis, bukan ada microphone pun nak bercakap) saya menyusun kesemua 20 jari kaki tangan saya untuk memohon maaf kepada sekalian sekalian yang berada di rumah mahupun di tepi tepi lorong lorong gelap tuh. Heppp ! Cabui na mulut hang. Tapaq sat lagi kang, berdarah gusi dan gigi. Hee Saya juga mengucapkan ribuan terima kasih kepada kalian kalian yang telah memeriahkan dan menyerikan hidup saya dengan lampu lapliplaplip hari raya. Dah macam hari raya plak aku rasa. Argghh ! Persetankan.

Haaa 2011 ! Aku mengucapkan selamat datang. Tak payah la kau nak berlari lari macam filem hindustan tuh. Dengan kain putih dia tuh. Konon laa terbang terbang gitu kene tiup angin. Haha okeh, aku dah mula merepek lagi mencarut. Actually nak cakap selamat datang ke dalam hidup aku dan juga semua orang dalam dunia ini. Ehem ! Kain putih tuh berapa hengget satu inci? Nak beli jugak untuk budak sekolah. Haha okay stop mencarut -__-
Hmm aku harap 2011 nih aku menjadi lebih matang dalam segala hal. Dapat juga menjadikan aku insan yang cemerlang, terbilang dan gemilang sambil berlari lari membawa bendera Malaysia. Hahaha
Ouh lupa. Ape Azam tahun baru aku haa? Erm jap jap aku try tanya Azam anak pakcik Sood belakang Rumah Tok Janggut yang dekat dengan sawah tapi ada loji. Apekah ? Haha
Serius azam yang betol betol azam tuh macam tak ada jerk ? Haaa nanti saya pikir-pikirkan ea. Muah muah. Idios Omigos anak si jongos *wink

Thursday, December 30, 2010

MALAYSIA !


Mari ramai ramai kita goyangkan pinggul ikut suka hati ke kiri atau ke kanan sambil tangan menghala ke depan dan Oyeah Oyeah. Hahaha
Haha TAHNIAH aku ucapkan kepada pemain-pemain Malaysia yang dah bertungkus-lumus bergusti-gasta bergasak-gasik bercium-ciam dekat padang bola kerana sudah mengharumkan lagi mewangikan nama Malaysia dalam perlawanan MALAYSIA VS INDONESIA.
Perlawanan memang agak cuak lagi menggerunkan kerana Indonesia terlalu banyak peluang untuk menjaringkan gol, tapi apakan daya, gol keeper Malaysia, Fahmi tuh sangat cekap. Kenapa aku perlu cakap macam nih ? Da macam pengacara tv plak. Hee abaikan.
Seronok tengok bola. Kalau sebelum-sebelum nih aku tengok bola orang lain yang menjerit. Kali nih aku tengok aku yang menjerit. Haha pemain pemain Malaysia pun kebanyakkannya yang muda-muda lagi bergetah. Pemain baru la senang kata. Awww cool.. ^o^
Dengan kemenangan ini jugak lah Malaysia diberikan PUBLIC HOLIDAY. Haha seronok seronok seronok. Aku bangga jadi rakyat Malaysia. Semoga Malaysia mampu menaikkan nama negara dalam sukan dan lain-lain.
MAJULAH SUKAN UNTUK NEGARA ! Haha idios omigos *wink

* bintang kecik - Maaf atas kesalahan tatabahasa dan pemahaman berikut.

Friday, December 24, 2010

Double L #1


What theee ? Fuck ! Haa aku tak pernah pernah nak maki kau okay. Tapi aku rasa kau yang mintak. Aku tak pernah rasa nak benci kau, tapi kau jugak yang mintak. Yer ! Dan sekarang aku benci kau. Puas hati ?

Ekh enough laa. Benda dah lama okay.  Even aku yang buat hal sekali pun, aku tak pernah nak mengungkit apa yang aku pernah bagi pada kau. Hello ? Aku rasa first time aku dapat kenal lelaki macam nih. Sejahat jahat lelaki yang pernah aku kenal, berbanyak habis mana pun duet aku atau duet dia, tak pernah lagi aku dengar mereka mengungkit. Sebab dari awal aku dah pernah pesan aku tak suka nak pakai duet orang atau orang tuh berhabis duet pada aku, nanti satu hari mesti mengungkit. Yes ! Aku tak pernah dengar lagi mereka mereka tuh mengungkit even sekarang nih aku still lagi kawan dengan mereka mereka tuh.

And now aku rasa kau la lelaki yang pertama mengungkit balik apa yang kau dah pernah bagi pada aku. Siap mintak balik. What thee duck ? Ekh aku bukan tak nak bayar la. Tapi cara kau memang cantikkkkkk. Padahal dulu aku dah pesan aku tak suka kau belikan macam-macam , banyak habiskan duet pada aku. Kau yang nak bagi, bukan aku yang mintak. Sebab mungkin kau akan ungkit balik satu hari nanti. Tapi kau kata tidak. Kau ikhlas apa yang kau bagi pada aku. Maybe ada la 1 2 3 aku mintak. Tapi kebanyakkan semua kau yang nak bayarkan, kau yang berikan. Dan sekarang ? Kau nak mengungkit ? Sumpah aku tak suka dengan cara kau.

Kau nak maki aku, maki laa. Aku tak kesah. Kau nak benci, benci lah sebab aku tahu kau memang dah bencikan aku. Even aku yang buat hal sekalipun, aku tak pernah nak buruk burukkan kau dekat orang lain. Ramai tanya kenapa aku dengan kau clash, aku senyap. Walaupun itu semua salah aku, tak pernah aku nak burukkan kau even kau ada keburukkan kau yang aku tahu. Aku masih ada rasa hormat lagi pada kau sebab kau dan family kau terlalu baik pada aku. Aku terharu sebab jumpa family yang baik macam tuh. Tapi aku terlalu rendah. Aku tak layak untuk bersama Family kau.

Tapi sekarang maaf. Aku langsung tiada rasa hormat pada kau lagi. Hanya kau seorang ! Bukan family kau.
Hmm dasar lelaki. Kalau dah namanya lelaki memang lelaki. Memang aku amik ikhtibar la apa yang jadi pada aku kali nih. Aku akan lebih berhati hati dan kuat pada pendirian aku.

Dan kepada kau, aku akan bayar balik apa yang KAU dah pernah bagi pada aku dulu. Pemberian yang TAK IKHLAS dan juga TAK HALAL tuh. Terima kasih atas semuanya. Aku hargai apa yang kau buat pada aku dulu dan sekarang.

Sumpah aku sedih dengan sikap kau. Kau nak balas dendam ? Silakan. Aku masih ada Tuhan yang mampu melindungi aku. Kalau kau rasa nak aku mati, datang bunuh aku baru kau puas hati bukan ? Selagi aku tak mati selagi tuh kau kau tak puas hati bukan ?

Aku tak nak blog aku kene gam sebab dalam blog aku ada maki memaki. Aku nak blog aku bersih. Tapi aku terlepas jugak. Maaf. Hati sangat tidak tenteram, nafas turun naik, jiwa meracau, kepala runsing. Maaf atas kesalahan kata kata kasar dan kesat aku nih.

Thursday, December 23, 2010

Amnesia #1

Texting..




.......





Kau hilang..









Aku talifon..














Hanya voicemail yang menjadi jawapan..




Mengapa kau menghilang secara tiba-tiba ? Bukan sekali, tetapi berkali-kali sejak kita duduk berjauhan. Aku mula cuak. Aku cuba memujuk hati agar bersabar. Tetapi hati aku berkata tidak. Ada sesuatu yang dia lakukan. Kemanakah dia pergi ?


Aku cuba menenangkan diri dengan meng-online







Tidakk !


Hati aku tetap tidak tenang..


Fikiran menerawang memikirkan dia.


Kenapa? Mengapa?


Aku cuba tenang..




Tidakk !



Lalu aku mencapai telefon bimbit.

Jari jemari rancak menekan satu persatu setiap nombornya..

Butang hijau ditekan..









Hanya deringan yang mengiringi.
Hanya voicemail jawapan yang diberi.




Aku cuba lagi..




Lagi..









Dan lagi..









Tapi ternyata hanya sia-sia..



Aku menyendiri.
Aku bermonolog di hati. 



Aku hanya..




Ditemani malam.
Diselimuti angin.

Diperhatikan bulan.
Diintai bintang.

Diiringi irama cengkerik.
Dinyanyikan katak.



Aku menjadi sedih..




Apakah yang berlaku kepada kau? Apakah yang terjadi ? Dimanakah kau ? Kenapa perlu tinggalkan aku begini ? Mengapa kau jadi begini ?



Apakah aku yang tidak memahami kau ?
Dimana silapnya ?






Aku..




Terlalu sayangkan kau.




Aku..




Terlalu cintakan kau..




Aku..




Terlalu rindukan kau..




Aku..




Terlau risaukan kau..





Apa kau mengerti akan semua ini?



Ternya tidak.




Kau berhibur tanpa memikirkan aku.




Kau Egois.



Tapi..







Kenapa? Tak memahaminya atau mahu penghujung cerita? Tak ada apa yang menarik dalam cerita nih. Hanya rekaan semata-mata. Rekaan tanpa orang memikirkan kebenarannya dan kewujudannya. Mengertikah akan cerita tersebut ? Tidakk ! Ternyata hanya aku yang memahaminya. Maaf. Aku terlalu mengikutkan nafsu perasaan yang mendadak turun dan naik. Nafas yang tersangkut. Nyawa yang tergantung.

Cerita si Gadis Amnesia